SÜTİRİZM NEDİR?

Yenilikçi bir akım S.Ü.T

SOSYAL MEDYA YARIŞMASI

1919'un 100. yılı kapsamında sosyal medya sayfalarını yönettiğimiz Valilik komisyonu resmi sayfaları üzerinden gençler için kurguladığımız, mayıs ayı boyunca her haftasonu toplamda 1919 hediye dağıtacağımız bilgi yarışması.

S.Ü.T: Bir reklam verene, ajansı tarafından aktarılması zorunlu olan üç temel unsur bulunmaktadır. Söylem, Üretim ve Tasarım. S.Ü.T. bu 3 temel unsurun baş harflerinden oluşmaktadır. S.Ü.T bu biçimiyle, reklamın ve ajansın misyonunu ve vizyonunu her anlamıyla reklam verenle buluşturmayı hedefler. Reklam ajansının öncelikli işi müşterisi için fikirler bulmak ve bu fikirler doğrultusunda söylem geliştirmektir. Reklam verenin amacına yönelik geliştirilen bu söylemler hedef kitlesine ulaşmak için üretilmelidir. Örneğin; Tv reklamları, basılı ( Dergi, gazete, katalog ) reklamlar vb. Bu üretim içinse tasarım olgusunun görsele yansıması gerekir. Sonuç olarak toparlamak gerekirse Reklam ajanısının müşterisine aktarması gereken 3 temel unsur, Söylem, Üretim ve tasarımdır, yani S.Ü.T’tür.
ETKİNLİK GÖRSEL TASARIMI

Müşterilerimiz Sheraton Grand Samsun Hotel'in düzenlediği GastroAntep gecesi etkinliğinin tanıtımı için çeşitli mecra tasarımları ajansımız tarafından yapılmıştır.

YENİ NESİL PAZARLAMA ÇÖZÜMLERİ

Müşterilerimizden Samsun MEDICANA Hastanesi'nin özenle hazırlamış olduğu fizik tedavi katının 360 derece çekimini yaptık ve sanal gerçeklilik ortamına aktardık. Alışveriş merkezinde yaptığımız 360 deneyim etkinliği ile hedef kitlemizi etkiledik.

Sütirizm: S.Ü.T ‘ün oluşturduğu söylem, üretim ve tasarım kavramlarını taşıyan ve daha da ileriye gitmeyi hedefleyen, sorgulayan bir anlayışla gelişen düşünce yapısına verilen isimdir. Sütirizm, eylem planı içerisinde istenen olgu ve materyaller için çözüm üretir. İrdeleme ve fütüristik yapısı, olguları ve materyalleri ele almasında en temel yapı taşları arasındadır. Bu sayede firmalar, marka vizyonlarını belirli sınırlar ve kalıplarla belirlemek zorunda kalmayacak ve her daim yenilikçi bir anlayışla yansıtabileceklerdir. Markaların gelişmelerinde önem taşıyan S.Ü.T misyon haritalarıyla da kısa vadede çalışmalardan sonuç alınmasını sağlamaktadır. Sonucunda marka kimliği oluşacak ve firmadan kitleye bir network içerisinde yer alacaktır.
Sütirist – Sütiristlik: S.Ü.T’ün yeni kavramını ve getirdiği düşünce yapısını bireysel anlamda taşıyan kişiye verilen isimdir. Sütirist olan kişi, hayatında olan eylemlerinde ve çevresinde olan etkileşimlerinde S.Ü.T’ün getirdiği söylemleri, üretimleri ve tasarımları yaşatmakla mükelleftir. Bu sayede hem S.Ü.T felsefesini hem de taşıdığı markanın elçiliğini sonuna kadar yerine getirebilmektedir.
KİŞİYE ÖZEL TANITIM VİDEOSU

Yerel seçimlerde İyi Parti Samsun Büyükşehir Belediye Başkan adayı Hayati Tekin için kendisini ve adaylık sürecini anlattığı, senaryosunu, kurgusunu ve metin yazarlığını ajansımızın yaptığı reklam filmi.

MOBİL UYGULAMA TANITIM VİDEOSU

Müşterilerimizden Olexi için, son kullanıcının uygulama hakkında bilgilendirilmesi amaçlı, uygulaması ve metin yazarlığı ajansımız tarafından yapılan masaüstü reklam filmidir.

KREATİF OLMAK

Kreatif kelimesin son zamanlarda sık sık karşılaştığımız kavramlardan bir tanesi. Yaratıcılık anlamına gelen kreatif aslında pek çok sektörde kullanılıyor. Ancak bizim için önemli olan reklamcılık mesleği ile kreatif kelimesinin arasındaki bağlantıdır. Ünlü bir reklamcı olan Leo Burnett’e göre kreatif kelimesi, bildiğiniz iki şeyi bilmediğiniz bir şekilde birbirine bağlamaktır.

ŞEHİR TANITIM VİDEOSU

Şehirlerin tanıtımı için, şehirlerimizde ön plana çıkan yerlerin çekimi, kurgusu ve montajı ajansımız tarafından profesyonel bir şekilde yapılmaktadır.

NİS 06, 2017 YAZAR: SERVET ATEŞ
TİPOGRAFİNİN ÖNEMİ

Tipografi genel olarak tasarımcıların ilgi alanı olan yazı düzenleme sanatıdır. Yazdığımız yazı için seçilen şekil, bunun düzenlenmesi, bölümlendirilmesi, rengi ve tasarımının konusu çok önemlidir.Kelime köken itibariyle Yunanca da typos yani form ve graphia çizmek, yazmak kelimelerinden terkip edilmiş olup, typographia sözcüğünün dilimizdeki şeklini oluşturur.Tipografyada uzmanlaşmış bireylere tipograf denir. Tipografi çağdaş kullanımında oldukça kapsamlı ve geniş bir yelpazeye sahiptir. Bunlara örnek verecek olursak vitrin tipografisi, elbise, endüstriyel ürünlerde ev araç gereçleri, kalemler, saatler, dijitalleşen dünyada cep telefonları, bilgisayar oyunları, el yazısı ve kaligrafi gibi becerileri sayabiliriz. Kısaca sanatsal ve görsel düzenleme olan tipografi bir tasarım dili anlayışıdır.

OCAK 06, 2018 YAZAR: MELİH ÇOBAN
FONT TERCİHİNİZ KARAKTERİNİZİ ELE VERİYOR

Tasarım dünyasında olay tipografiye geldiğinde art direktörler ağızlarını kolayca bozabiliyorlar. Tasarımcılar, bazı profesyonel fontlara karşı büyük saygı ve sevgi duyarken bazı fontlar da tarihin tozlu sayfalarında yerlerini alana kadar güneş ışığının tadını çıkarıyorlar. Bir de Comic Sans ve benzerleri mevcut, ne yazık ki. Peki tipografide font seçiminizin karakterinizle bir ilgisi bulunuyor mu? Saatlerinizi alan o doğru fontu bulma sürecinin sonucu belki de kişiliğinizin bir yansıması olabilir. The Visual Communication Guy’ın yazarı/yazılımcısı/tasarımcısı Curtis Newbold’a göre, fontlar kullanıcıları hakkında birçok şey söylüyor. Curtis Newbold; aşağıda yer alan, dalgasına yapılmış iğneleyici tabloda, tasarımcılar tarafından kullanılan en popüler fontlardan bazılarını ele almış ve kendince bu fontların kullanıcıları hakkında birtakım tespitlerde bulunmuş. Tabii ki bu tabloyu dikkate almanıza gerek yok. Bütün Minion Pro kullanıcıları orijinallikten uzak değil biliyoruz ya da Calibri’yi kullanmakla tembellik arasında bir korelasyon olduğunu düşünmüyoruz. Yani yarası olan gocunsun, bize ne. Ama yine de Comic Sans’ın savunulacak bir tarafı yok gerçekten. Kullanan cezasız kalmıyor, emin olun.

" Sağlıklı markalar için S.Ü.T "